Funkisfeminism och lästips

Funkofobi, tillgänglighet, inkludering, funkisfeminism…. Jag får inte ordning på tankarna kring de här begreppen, det myllrar på i huvudet men skrivfokuset kommer inte. Jag kan inte formulera mig eller tänka så särskilt mycket över huvud taget, därav att jag inte har svarat på kommentarer. Däremot kan jag starkt rekommendera anarkoautisms inlägg Ett funkisfeministiskt perspektiv – hur autism kan hjälpa oss att förstå kön som tar upp ett viktigt resonemang kring autism och kön.

Lämna gärna en kommentar.

