Länksamling om bildstöd och visuell pedagogik

Jag har lagt in länkar till bildbanker och andra informationskällor om visuellt stöd på sidan Visuell pedagogik och bildstöd. Det kan uppfattas som lite märkligt eftersom jag inte skriver så mycket om visuell pedagogik i den här bloggen men jag har mina anledningar. Dels fungerar det som en påminnelse till mig själv och dels som ett långsökt försök att också bidra med något konstruktivt till den ableism och otillgänglighet jag ofta skriver om. Visuellt stöd hjälper många (men inte alla) med t ex NPF och samhället skulle bli mer tillgängligt om flera personer i skola, förskola, vård och andra myndighetsaktörer blev bättre på att använda bildstöd.

Har du tips på ytterligare bildbanker, bloggar eller andra elektroniska informationskällor om bildstöd i synnerhet och även visuell pedagogik i allmänhet så får du gärna tipsa, jag är alltid på jakt efter ytterligare material.

2 thoughts on “Länksamling om bildstöd och visuell pedagogik

    1. Ja, det är användbart för många olika saker i många olika sammanhang. Det känns som att mitt liv på vissa sätt har blivit så mycket bättre under det senaste året då jag har lärt mig hitta de sätt att använda visuellt stöd som funkar för just mig och det är häftigt.

      Like

Lämna gärna en kommentar.

