Netikett, trovärdighet och önskan om att mötas

Jag har tänkt mycket på det förra inlägget och jag har egentligen så otroligt mycket mer att säga men min privata livssituation gör att många saker som egentligen skulle tillföra debatten en del synliggöranden inte kan skrivas.

Jag skulle vilja berätta om hur en av de bästa läkarna jag har träffat försatte mig i en så vidrig situation så det går inte att beskriva tillräckligt bra i ord. Inte om jag vill bli trodd. Då är vi tillbaks där igen, i frågan om trovärdighet.

En sak vet jag säkert. Den dag min hälsa och livssituation ger utrymme för det så vill jag samarbeta med vårdpersonal för att skapa en bättre vård och bättre verktyg och kunskap om maktaspekter. Förändring kommer inte att åstadkommas så länge patienter och vårdpersonal ställs emot varandra utan enbart i samtal med varandra. Med det sagt är jag inte mindre arg än jag brukar vara på de strukturer i vården som möjliggör en så vidrig behandling av människor men jag vill verkligen mötas med vårdpersonal, politiker och andra inblandade i ett genuint försök att förstå.

One thought on “Netikett, trovärdighet och önskan om att mötas

Lämna gärna en kommentar.

