Kyligt

När sommarvärmen vägrar infinna sig så är det som att jag inte tänker lika mycket på hur fort tiden går och det är bra just nu. Visst längtar jag väldigt mycket efter sommarvärme och att slippa ha vantar men det är ändå rätt bra att jag håller mig lite kallare och hanterar en situation där svåra beslut ska fattas och väldigt mycket ska göras på väldigt lite ork. Jag maler på, även om stressnivån börjar bli för hög så går det okej.

Nackdelen är väl möjligtvis att sommarledigheten i skärgården känns så avlägsen att jag fick en chock när jag insåg hur kort tid det är kvar och att vi borde införskaffa sommarkläder till barnet. Tur att sandaler redan finns (tom ett extrapar tack vare en snäll vän) men jag antar att shorts och solhatt är en bra grej också, det blir så svettigt med galonisar och regnhatt hela sommaren.

Lämna gärna en kommentar.

