Myller av tankar men andas först

Jag har massor av tankar från gårdagens föreläsning men är inte kapabel att formulera dem eftersom aktivitetsbaksmällan ger sig till känna. Ni vet, det handlar om att andas trots illamåendet och att försöka hålla upp huvudet trots att nacken säger nej. Det var i alla fall himla fint att för ovanlighetens skull vara i ett föräldrasammanhang där min situation var normen. De praktiska råden handlade om att ta en fika med sitt dåliga samvete och se till att alla har sina mediciner hemma snarare än verklighetsfrånvända idéer om att passa på och njuta eller att inte oroa sig så mycket. Nu ska jag dricka citronvatten och få i mig salt.

2 thoughts on “Myller av tankar men andas först

  1. Jag var också där! Fick också med mig en hel del att tänka på. Inspirerades t ex ladda hem en app idag “mood barometer” där man kan välja olika kategorier och kartlägga dessa. T ex hur ens mående hänger ihop med andra saker. Ska bli intressant att läsa dina tankar om du vidareutvecklar dem 🙂

    Like

    1. Vad roligt att du också var där! Jag har läst dina inlägg om appar mm och inser att jag behöver göra en till vända med mig själv och min egen ork. Väldigt inspirerande att läsa om det du skriver 🙂

      Like

Lämna gärna en kommentar.

