Saker jag är innerligt less på

  • Respektabilitetskrav som innebär att jag ska hålla mina sjukdomar, funktionsnedsättningar och livssituation för mig själv. Inte skylta med något så skamligt i sociala medier!
  • Att när jag ändå ger vissa glimtar av hur situationen är så förväntas jag finna mig i att omvärlden klappar mig på huvudet och tycker synd om mig i stället för att se mig som en aktör. Som att jag förtjänade det för att jag bjöd in till det. Som om jag var oupplyst för att jag inte har skam nog att hålla vissa saker för mig själv. (Ledtråd: Jag vet att jag bryter mot sociala koder för respektabel femininitet.)
  • Att behöva jaga, jaga, jaga vissa personer och alltid vara sist på bollen.
2 thoughts on “Saker jag är innerligt less på

Lämna gärna en kommentar.

