Vem gnager på min knäskål?

Vem gnager på mina knäskålar, bränner mina underben, slår mer en hammare i bäcken- och höftlederna och trycker ihop min nacke? Inflammationerna har kommit på besök och sensitiseringen trappats upp en nivå igen. Order från sjukgymnasten är att minska särskilt på att sitta för länge och på allmänna hushållsgöromål. Inte så lätt när vi är en familj som utöver basal omvårdnad behöver undanplockade ytor och annat tydliggörande av den fysiska miljön för att må bra. Sånt som kräver mycket plockande och röjande hela tiden trots att orken egentligen inte finns.

2 thoughts on “Vem gnager på min knäskål?

  1. Usch så tungt! Men samtidigt, tänk att du har en sjukgymnast “vid din sida” som observerar, undersöker, diagnosticerar, dokumenterar och rekommenderar – med beprövad erfarenhet i botten. Hoppas att ni tillsammans lyckas stävja inflammationerna!
    Kram!!

    Like

    1. Ja, det är skönt att ha sjukgymnasten som förstår lite mer och inte bara skyller allt på psykisk smärta. Samtidigt är det så läskigt att se hur lätt det blossar upp när omständigheter gör att jag måste dra ett yngre lass hemma. Kram!

      Like

Lämna gärna en kommentar.

