Alla skedräknares högtid

Det är snart julafton och med julen kommer det som kommer med många högtider: förväntningar, önskningar, krav, glädje, gemenskap och ensamhet. Jag vill bara säga till alla som läser den här bloggen och har en tuff livssituation att du är inte ensam. Oavsett om du ska fira något i dagarna eller inte så behöver du relatera till förväntningarna som finns och därför utnämner jag 23:e december till den dag då alla spoonies bör mötas med extra omtanke, vänlighet och respekt. Du kanske inte får det från människor omkring dig men du får det av mig. Du har min fulla respekt för det arbete du gör varje dag och varje natt bara genom att existera. Du har min största beundran för att du fortfarande kämpar och du borde få någon slags medalj varje gång du reser dig efter att omständigheterna har knuffat dig till marken igen.

Så till alla andra skedräknare där ute, mina tankar går extra mycket till er.

One thought on “Alla skedräknares högtid

Lämna gärna en kommentar.

