Flyt i mörkret

 

20140805-184210.jpg

Jag är trött efter en dag som på många plan krävde mer än vad som var tänkt. Tinningarna bultar, nacken och bröstryggen värker. Framför allt är jag less på människor tror att de vet mer om min situation än vad jag själv vet och ännu mer less på samhällets funktionsnorm.

Igår kväll, i mörkret och fukten – det blir plötsligt mörkt någon gång under kvällen nu – kom inspirationen och jag läste och skrev på femininitetsinlägget med världens flyt. Fukten låg med sin eviga hinna på ryggen och i huset mitt emot lyste lampor och allt bara kom. Inlägget som jag egentligen vill göra något mer än ett blogginlägg av men vet inte vad. Jag älskar när det blir så, när ingenting kan störa mig och jag är i någon slags trans och jag för en stund hanterar att ha många tankespår igång samtidigt. Hur mönster framträder och sammanhang skapas. Det är ovanligt att det kommer på kvällen numer men sommarens vridna dygnsrytm gjorde väl sitt. Jag älskar att nattuggla. Nattugglade redan som tonåring för att jag behövde få vara ifred, i tystnaden. Det är då tankekaoset och intrycken kan bli kreativitet (om jag har fått sova hela förmiddagen vill säga).

Snart är det höst och även om det innebär mycket föräldraångest så innebär det förhoppningsvis mer tid till egenvård och vila och kanske kan jag fortsätta ta mig framåt. Kanske med lite mer svar, antagligen med nya brottningsmatcher med vården.

2 thoughts on “Flyt i mörkret

  1. Härligt, ett plus bland minusen! längtar också efter hösten, frisk luft och första steget mot ett arbetsliv där jag kan välja istället för att bli vald. Hade något sagt det till mig för snart 10 år sedan så hade jag skrattat bittert och sedan fulgråtit mig till sömns.

    Like

Lämna gärna en kommentar.

