Rädd

Igår var det debatt i gruppen Forum för feministiskt föräldraskap på Facebook. Oxhen postade sitt blogginlägg innan hon gick ur gruppen och det uppstod en viss diskussion. Tyvärr deltog jag inte i diksussionen och det får mig att känna mig som en svikare. Samtalet som uppstod var inte överdrivet konstruktivt (läs: de som har betett sig svinigt verkade inte vara beredda till förändring), att det skulle bli någon förändring som konsekvens betvivlar jag. Så varför deltog jag inte? För att stämningen var obehaglig och jag helt enkelt behöver skydda mig själv. Tillvaron är hotfull nog som den är och jag vill inte kollapsa under mer rädsla. För ja, jag blir rädd trots att det inte är i närheten av vissa andra saker som skrivs i syfte att tysta. Vad som kommer att hända med gruppen återstår att se, det faktum att jag inte vågade delta säger rätt mycket om vilken otrygg plats den är och jag kommer inte diskutera föräldraskap i en sådan grupp.

Ett stort tack till er som orkade debattera.

Lämna gärna en kommentar.

