Ledig från sjukskrivningen

20140704-220421.jpg

Tidigare idag kom jag på en sak som jag ville skriva om men i stället för att rycka fram datorn och fånga formuleringarna som flög i huvudet så satt jag kvar i solstolen. Jag har tagit ledigt. Ledigt från ilskan, politiken, vården, byråkratin, samordningen, framtiden och oron. För även om jag är sjukskriven så inser jag att jag aldrig känner mig ledig för att ohälsan och vårdbyråkratin är evighetslång och det gör mig så arg ibland. Men nu, nu är jag ledig. Och jag har med mycket möda lyckats måla tånaglarna.

Lämna gärna en kommentar.

