När det spritter av hopp

Just nu går jag runt och hoppas på en grej. Jag vet med hela mitt förnuft att det inte är troligt att det inträffar, tvärt om kommer det med allra största sannolikhet inte att inträffa. Mitt förnuft vet det. Ändå är känslan rent och skärt hopp. Så där att det nästan spritter i mig av blotta tanken på att det är möjligt. Jag borde vara mer rädd för att bli besviken när det inte inträffar och därför inte våga hoppas men jag hoppas ändå.

Det här är någonting nytt. Efter de senaste årens fruktansvärda besvikelser med en kollapsad hälsa och många känslomässiga brännmärken från svikna förtroenden i vården så trodde jag inte att jag vågade tillåta mig själv att hoppas på någonting men tydligen gör jag det ändå.

Nu återstår det att se hur jag hanterar besvikelsen. Det är inget allvarligt som står på spel det är snarare så att om det mot förmodan inträffar så är det en rejäl bonus men besvikelsen kan ju kännas djup ändå.

3 thoughts on “När det spritter av hopp

Lämna gärna en kommentar.

