Jobblängtan

Jag insåg efter att ha skrivit förra inlägget att jag verkligen vill jobba med IT i vården. Informationsmodellering, kravställning, förstudier, visionära målbilder… Kan jag inte bara bli frisk nog att kunna jobba som produktägare i utveckling av journalsystem? Att samla in krav från olika användargrupper, sätta mig in i olika användares behov, jobba med interaktionsdesign, fundera på vad framtidens vård behöver mm. Rita upp en långsiktig vision för hur journalsystem och andra verktyg verkligen kan stötta vården i stället för att öka belastningen. Kan jag inte bara få må bra nog att kunna jobba? Men jo just det, jag är multisjuk och ingen kan ge mig vård för vården är inte utformad med sådana som jag i åtanke.

2 thoughts on “Jobblängtan

Lämna gärna en kommentar.

